خبر سنگ آهنی
خبر اول
به گزارش خبرنگار اقتصادي فارس، شركت گل گهر كه به همراه شركت چادرملو در حوزه اكتشاف، استخراج و بهره برداري از معادن سنگ آهن و توليد كنستانتره فعاليت مي كند، مجوز افزايش سرمايه 100 درصدي را از اداره نظارت بر بازار اوليه را در يافت كرد. اين شركت كه هم اكنون 300 ميليارد تومان سرمايه اسمي دارد از محل مطالبات و آورده نقدي سهامداران سرمايه خود را با برگزاري مجمع فوق العاده ايي به 600 ميليارد تومان خواهد رساند تا قادر به احداث كارخانه كنستانتره سنگ آهن به ظرفيت 4 ميليون تن در سال و احداث كارخانه گندله سازي به ظرفيت 5 ميليون تن در سال باشد.
خبر دوم
منوچهر ميرزايي در گفتوگو با خبرنگار اقتصادي فارس در خصوص پذيرش سنگ آهن اظهار داشت: فردا 9 صبح هيئت پذيرش به منظور بررسي مدارك اين كالا برگزار ميشود. به گزارش فارس، با توجه به اينكه بورس كالا از دو سال گذشته به دنبال ورود سنگ آهن به بورس كالا بود، در اواسط ارديبهشت مدير عامل بورس كالا از موافقت وزير صنايع در اين خصوص خبر داد و به دليل اينكه يكي از برنامههاي بورس كالا در سال 90 ورود كالاهاي جديد از جمله سنگ آهن است، مذاكرات ابتدايي در اين راستا در مدت كوتاهي با شركت تهيه و توليد مواد معدني ايران انجام شد.
بر اين اساس، در 8 خرداد مدارك پذيرش اين كالا به سازمان بورس ارسال و در نهايت فردا جلسه هيئت پذيرش ان برگزار ميشود. همچنين، شركتهاي گل گهر، ميشدوان و جلال آباد از زير مجموعههاي شركت تهيه و توليد موارد معدني ايران است.